Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Tepsis bundás kenyér (#2)

Ezúttal korianderrel és hagymával a főszerepben

2022. április 19. - Csabi Konyhája

Évekkel ezelőtt (te jó ég, már 8 éve!) kifejlesztettem a tökéletes tepsis bundás kenyér receptjét és mivel én azóta se nagyon vagyok a bő olajban sütés híve, gondoltam itt az ideje leporolni a receptet és kicsit újragondolni. A medvehagymát lecseréltem friss korianderre és egy jó kis ázsia fűszerkeveréket állítottam még csatasorba a brutális ízélmény érdekében.

dsc03781.JPG

Kikentem sült zsírral egy 35x23cm nagyságú tepsit és szorosan belepakoltam a kisebb darabokra vágott kenyérszeleteket. Egy nagyobb tálban felvertem 5 tojást (M) amibe 1tk füstölt paprikát, 2tk ázsiai fűszerkeveréket és két késhegynyi őrölt habanero chilit szórtam és felvertem. Ezután átkavartam egy nagy doboz (330g) 20%-os tejföllel is majd mehetett bele egy fej apróra kockázott lilahagyma (150g) és 3 gerezd szintén felaprított fokhagyma (8g) és egy csokor egészen apróra vágott friss koriander (20g). Egy jó alapos összekeverést követően pedig még 200g reszelt edami sajttal is összeforgattam a tojásos alapomat  majd egyenletesen eloszlattam a kenyérkéken. Végül a tetejét még megszórtam egy teáskanálnyi ázsiai fűszerkeverékkel, majd 200 fokra melegített sütőben (légkeveréssel) 15-20 perc alatt készre süthető ez a csodás egyveleg.

Tálalásnál különböző szószokkal lehet még fokozni az élményt, én most csak némi újhagymával bolondítottam meg. Kiadós és nagyon finom, egyszerű kis fogás ez! (4 adag)

dsc03776_1.JPG

dsc03777_2.JPG

dsc03780_1.JPG

dsc03787.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr7717807315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fue · http://www.english-hungarian.com 2022.04.20. 07:36:18

Tetszik, jó ötlet, ezt ki fogom próbálni.

Viszont: "ázsiai fűszerkeverék" - picit tudnál pontosabb lenni? Ez kb. olyan, mintha azt mondanám egy kajára, hogy "európai módon fűszerezem" :)

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2022.04.20. 17:37:57

@Fue: Szia! Bocsi, teljesen igazad van, bele is akartam írni pontosabban, de végül elfelejtettem. Amúgy szerintem kb. mindegy, de én most a Házi Arany Ázsiai WOK fűszerkeveréket használtam.
süti beállítások módosítása