Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Zöldbabos csirke tojásos rizzsel

Nem kevés szójaszósszal és friss gyömbérrel megbolondítva

2022. november 08. - Csabi Konyhája

Időnként szeretem megidézni a kínai konyha ízeit a saját konyhámban és ez a recept is ezt a vonalat képviseli. Alapvetően egy egyszerű zöldbabos csirkéről van szó, amit főleg a bőséges szójaszósz és a friss gyömbér emel új magaslatokba.

dsc04363_1.JPG

Elsőként felcsíkoztam 800g csirkemellet amit egy nagyobb tálban 1ek szőlőmagolajjal, 20g reszelt gyömbérrel, 1ek szójaszósszal, 170g apróra kockázott vöröshagymával és 1ek keményítővel alaposan összeforgattam és pár percig hagytam pihenni. Közben egy lábasban elindítottam a rizsfőzés folyamatát is, bő vízben. A mennyiség nyilván egyénfüggő, én egy bögrényi (250g) rizst gondoltam megfelelő mennyiségnek a hús mellé. A mázas csirkecsíkokat egy már füstölő serpenyőbe borítottam és 8 percig kevertem, kavartam, rázogattam, majd az utolsó percben meg is sóztam és borsoztam. Félrehúztam és a közben elkészült rizst is leszűrtem és hideg vízzel alaposan átmostam, ismét leszűrtem.

dsc04357.JPG

Egy serpenyőbe némi olajat öntöttem és két felvert tojást készre sütöttem, miközben fakanállal igyekeztem minél kisebb darabokra oszlatni. Mehetett rá a rizs, amit egy teáskanálnyi kurkumával is megszórtam és körülbelül 10 percig pirítottam, a végén pedig 2ek szójaszósszal is alaposan elkavartam. Mindezzel párhuzamosan egy lábosban épp csak illatozásig némi olajon lepirítottam 4 gerezd (20g) reszelt fokhagymát, majd egy zacskó (450g) fagyasztott zöldbabot dobtam rá és készre pároltam. A hússal összeforgattam és pár percig együtt rotyogtattam még. Ezzel pedig el is készült ez az ütős kis finomság! (4 adag)

dsc04365_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr2817966242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása