Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Burger Mustra #187 - Amazy Burger, Budapest

2023. június 07. - Csabi Konyhája

Az egykori Black Cab helyén nyitotta meg kapuit év elején az Amazy Burger Budapesten, a Rákóczi úton. Az elődtől én igazából sose voltam elájulva, pedig tudom, hogy sokan szerették, én utoljára 9 évvel ezelőtt ettem náluk. Az Amazy Burgerről eddig nem sokat hallottam, bár futólag mintha olvastam volna elismerő véleményeket a Burgerimádók csoportban, így aztán fejben ott volt, hogy előbb-utóbb én is ki szeretném majd próbálni. Étlapot sajnos sehol sem találtam, úgyhogy ezúttal felkészületlenül tértem be az egységbe.

dsc05105.JPG

A belső kialakítás egyszerű, letisztult képet mutat, a pulton kihelyezett étlapot tanulmányozva pedig nem voltam túl könnyű helyzetben, de szerencsére semmilyen sürgetést vagy nyomasztást nem éreztem a pult túloldaláról, haha. 9 különböző burger összeállítás kapott helyet a kínálatban és négyféle húsméretből lehet választani (100-150-200-300g), végül a 200g lett a befutó nálam és a névadó összeállítás mellett tettem le a voksomat, a zsemlébe pedig a húspogácsán kívül cheddar sajt, bacon, jégsaláta, paradicsom, csemegeuborka, jalapeno paprika, karamellizált hagyma, burger szósz, ketchup, bbq szósz és mustár kerül még. Mindez pedig 2890 forintért. Míg készült a burger, addig helyet is foglaltam és vártam, hogy megszólaljon a csipogó. 

dsc05106.JPG

dsc05101.JPG

A burger saját logós papírba csomagolva került a tálcára, amiből kibontva egy kissé viharvert burger mutatta meg magát, amit biztos nem indítanék burger szépségversenyen. Igazából sose értettem a becsomagolást helyszíni fogyasztás esetén, de ezen igyekeztem gyorsan túllendülni. A zsemle első ránézésre az általam nem igazán preferált előrecsomagolt verzió, viszont már kézbe véve is éreztem, hogy ez bizony nem az a kétpálcás, atomjaira hulló fajta. Legnagyobb meglepetésemre ízre és állagra is nagyon jól teljesített a zsemle, végig egyben maradt, pedig nem volt könnyű dolga a sok szósz és a méretes hús miatt. A hús sütési fokozatát a rendelés felvételekor megkérdezték, amihez utoljára nem is tudom mikor volt szerencsém. Ez egy eléggé komoly rizikófaktor, hiszen múltbeli tapasztalataim alapján nem sokan tudtak a kérésnek megfelelni. Itt viszont nem csak, hogy emelem kalapom de küldöm is a hatalmas virtuális pacsit és minden elismerésem, mert ilyen tökéletes medium húspogácsát nem is tudom mikor láttam utoljára. Ez már mondjuk inkább kicsit medium-rare volt, amit én egyébként nagyon imádok, úgyhogy ezt nagyon jól sikerült eltalálni, szóval még egyszer nagy gratula! A hús ízre is csillagos ötös, a szószok sokasága pedig első olvasatra ugyan némi félelemre adott okot, de olyan szinten jó érzékkel lett adagolva, hogy egy egyedi és imádnivaló egységgé állt össze. A bacon, a jalapeno és a karamellizált hagyma is megadta azt a bizonyos pluszt és az igazat megvallva egy hibátlan burger élménnyé állt össze az alapanyagok összessége.

Megmondom őszintén, előzetesen nem igazán tudtam, hogy mire is számítsak, egy korrekt hamburgerben bíztam, de végül sokkal többet kaptam! Csak ajánlani tudom mindenkinek az Amazy Burgert, és én magam is egész biztosan vissza fogok még térni!

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr6818138740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása