Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Báránypörkölt füstölt oldalassal

Mennyei vajpuha hús, ízgazdag szafttal és főtt krumplival

2024. február 22. - Csabi Konyhája

Én nagy Auchanba járó vagyok, mivel itt lakom a közelben és tök jó áron volt a tálcás bárány pörkölthús, amire le is csaptam. Kicsit igazítottam a húsdarabok méretén, de igazából túl sok dolgom nem volt az előkészítésével. Mivel egy ideje már várta a sorsát egy darab füstölt oldalas is, arra gondoltam, hogy ezzel is gazdagítom a készülő fogást, így azt is arányosan méretre szabtam.

dsc05759.JPG

HOZZÁVALÓK (4-5 adag)

1kg bárány pörkölthús
500g tisztított vöröshagyma
500g kicsumázott kaliforniai paprika
230g füstölt oldalas
500g passzírozott paradicsom
500ml víz (vagy alaplé, ha van)
20g tisztított fokhagyma
2tk só, füstölt paprika
1tk egész köménymag, őrölt feketebors, kakukkfű, majoranna
1.5kg krumpli

Kezdésként egy nagy evőkanálnyi zsíron szépen megfonnyasztottam a tekintélyes mennyiségű felkockázott vöröshagymát, amit csupán egy teáskanálnyi sóval ízesítettem. 15 perccel később a köménymag, a kakukkfű, a majoranna és a feketebors is a hagymára került és a felkockázott kaliforniai paprika is csatlakozott a hagymához. Egy ötperces hőkezelést és aktív kavargatást követően a húsok is a lábosban landoltak és öt percen keresztül kaptak egy aktív pirítást, ami után felöntöttem a passzírozott paradicsommal és vízzel. Ekkor ismét sóztam, meghintettem a füstölt paprikával is és az apróra kockázott fokhagyma is hozzáadásra került. A forrást követően csökkentett hőfokon, fedővel lefedve rotyogtattam két órán keresztül, időnként átkeverve. 

dsc05746.JPG

dsc05752.JPG

Közben meghámoztam és méretre vágtam a burgonyát is és puhára főztem. Kíváncsi voltam, hogy mennyi idő alatt fog elkészülni a bárány, így én magam is meglepődtem az első kóstolás alkalmával, a forrást követő két órával később, hogy konkrétan el is készült a nagy mű. Nekem egy kicsit bő lére sikerült a végeredmény, de engem ez cseppet sem zavart, hiszen legalább volt mit tunkolni a kenyérrel, illetve a krumplinak is volt így mit felszívnia. Ízre és állagra se kívánhattam volna ennél jobbat, ráadásul meglepően hamar el is készült az egész.

dsc05757.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr918328267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása