Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Baconös rakott karfiol

2013. november 04. - Csabi Konyhája

Már korábban többször is kifejetettem szeretetem a rakott kajákkal kapcsolatban, így amikor megakadt a szemem a karfiolrakáson a boltban, azonnal összeállt a képlet, ebből valami nagy dolgot kell csinálnom! Ráadásul a múltkori juhtúrós rakott krumpli után megmaradt még egy adag (kb. 25 dkg) bacon is, így elég gyorsan összeállt a recept! :)

Kezdésként felraktam egy lábosban vizett forrni, közben pedig szépen szétszedtem a karfiolt. Igyekeztem se nem túl nagy se nem túl kicsi darabokat lefejteni, amiket aztán szépen bele is dobáltam a forrásban lévő sós vízbe és újraforrástól számítva csupán 2-3 percig főztem. Közben feltettem egy fél-háromnegyed bögrényi rizst is főni. Felvágtam apróra egy jó nagy fej vöröshagymát, lereszeltem kb. 15 dkg füstölt sajtot, illetve szintén lereszeltem 2 nagyobb gerezd fokhagymát. A karfiolt leszűrtem és félretettem lecsepegtetni, miközben elkezdtem pirítani a kockázott bacont. Néhány perc után, ha ár jól megizzadt az ügy, hozzáadtam a hagymát is és együtt pirítottam tovább, kb. még 10 percig. Érdekes lehet pont tőlem, de az egész főzési procedúra alatt egyáltalán nem használtam fűszereket, elhatároztam, hogy most rámegyek a naturalistább ízvilágra! :)
A fokhamyát csak a legvégén adtam hozzá, hogy jó intenzív maradjon az íze, majd lehúztam a tűzről a baconös hagymát és jó sok petrezselmyet szórtam rá és jó elkevertem, illetve a karfiolt is hozzáadtam és óvatosan, hogy ne törjön össze, jól összekevertem. Közben elkészült a rizs is, így aztán nem maradt más hátra mint kivajazni egy tepsit, megszórni zsemlemorzsával, majd a karfiolos cuccot igyekeztem elegyengetni az alján. Én direkt hagytam inkább picit nagyobb darabokat is, mivel nagyon szeretem a roppanós nagy karfiolrózsákat, ez persze kicsit megnezehzítette a szép elegyengetést, de annyi baj legyen. Ráterítettem a rizst is, a tetejére pedig a maradék karfiolos mix került. Jó folyósra kevertem egy kis doboz tejfölt egy tojással és szép egyenletesen ráöntöttem az egészre, majd a legtetejére a reszelt füstölt sajt került. Előmelegített sütőbe bedobtam és 180 fokon pirulásig (kb. 15 perc) sütöttem.
Hmmmm... már az illata is olyan mennyei volt, hogy szinte féltem megkóstolni. Nem hiába... valami leírhatatlanul zseniális egyveleget alkot a bacon a füstölt sajt és a karfiol. Mennyország a köbön!!! Újabb kedvenc született! :P

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr208577362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása