Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Baconös-gombás rakott tészta

2014. február 25. - Csabi Konyhája

A rakott ügyek régi nagy kedvenceim, ráadásul óriási szaktudást sem igényelnek, illetve a variálási lehetőség is közel végtelen. Ezúttal egyfajta hűtőkipucoló folyamat keretein belül sikerült egy jó kis spéci rakott tésztát összehoznom! ;)


25dkg kockázott bacon max hőmérsékleten, fedő alatti párolásával kezdődött minden, míg zsírt nem eresztett. Ekkor dobtam hozzá egy fej felkockázott vöröshagymát, 2 gerezd lereszelt fokhagymát, illetve 6 db viszonylag kisebb, felszeletelt gombát, majd kb. 10 percig együtt pirítottam az összetevőket és mindössze borssal fűszereztem.

Közben kifőztem egy csomag makaróni tésztát, amivel aztán jól összekevertem a baconös alapom, illetve előzetesen egy nagyobb tálban kikevertem egy nagy doboz tejfölt két deci tejszínnel és 4 tojással, amit végül egy tk ételízesítővel is meghintettem, majd ezt is hozzáöntöttem és jól elkevertem. Hozzáadtam még kb. 10-15dkg reszelt sajtot is, majd beleöntöttem az egészet egy kivajazott tepsibe.

A tészta tetejére halmoztam még kb. 20dkg reszelt sajtot, majd előmelegített sütőben, 180 fokon pirulásig sütöttem. Az alja és a széle szép barnára sült, a teteje jó ropogósra pirult, míg belül remekül összeállt az egész az öntettől, kellemesen lágy maradt. Ezúttal egy kicsit pihentettem a sütőből kivétel után, így sokkal könnyebb volt a felszeletelése.


A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr368577304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása