Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Brokkolikrémleves

2015. március 17. - Csabi Konyhája

Ismét egy jó krémleves készítésébe vágtam a fejszét, ez alkalommal egy régóta kinézett alapanyag felhasználásával, ami nem más, mint a jó öreg brokkoli! Igazából a leves elkészítése a lehető legegyszerűbbek közé tartozik, megjelenése pedig szinte egy az egyben megegyezik a karalábé-krémlevessel, de természetesen ízvilágban elég határozott különbségeket lehet felfedezni.


Két fej apróra kockázott vöröshagyma (40dkg) dinsztelésével kezdődött minden némi olívaolajon. 1 csapott teáskanálnyi őrölt fehér borssal és ételízesítővel fűszereztem, majd amikor már majdnem kész volt a hagyma (kb. 8 perc), ráreszeltem 4 gerezd fokhagymát is és egy percig együtt pirítottam még a vöröshagymával. Ekkor borítottam hozzá a viszonylag kisebb darabokra vágott brokkolit (50dkg, a torzsát sem hagytam ám ki!) és 3 felkockázott krumplit (60dkg). Felöntöttem egy liter vízzel, a forrást követően beledobtam egy marhahúsleves kockát, majd fedő alatt 25 percig rotyogtattam még, időnként megkeverve.

Jó alaposan turmixoltam botmixerrel, hozzáöntöttem 2dl tejszínt (20%), belereszeltem egy fél szerecsendiót, jól elkevertem, rottyantottam egyet még rajta és el is készült a remekmű! Fantasztikusan krémes, lágy, mégis karakteres ízvilágú leves született, amit én még megbolondítottam némi reszelt füstölt sajttal is. Nyami! (6 adag)


A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr748577100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása