Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Kukoricás lepénykék

2015. július 31. - Csabi Konyhája

Ha nyár, akkor kukorica. Micsoda élmény amikor hatalmasakat harapva egy cső indokolatlanul megsózott gőzölgő kukoricába és tele lesz az ember foga a szemekkel, nem igaz?! De a nyári grillpartikhoz is remekül passzol egy kis grillezett kukorica. Ezúttal az igazat megvallva az általam igencsak favorizált lapcsánka lett egy kicsit továbbgondolva, a végeredmény pedig köretként, de akár egytálételként is megállja a helyét.

Egy tálban összekeverem a finomlisztet (15dkg), fél csomag sütőport, sót, borsot, egy fej apróra vágott lilahagymát és 2tk szárított petrezselymet (persze lehet frisset is használni). Ehhez hozzáöntöttem másfél deci tejet, beleütöttem egy tojást és hozzáborítottam két konzerv lecsepegtetett kukoricát, majd jó alaposan összeforgattam az egészet.

Jól felforrósított serpenyőben, némi olajon készre sütöttem a kis lepénykéket. Én ilyen másfél evőkanálnyi adagokat halmoztam a serpenyőbe és közepes hőfokon 6-6 percig sütöttem mindkét oldalát. Egy nagy pohár tejfölben elkevertem két gerezd lereszelt fokhagymát, amit aztán a lepényekre csurgattam. Nagyon finom, lágy, ugyanakkor mégis laktató finomság született. Engem 4db ilyen lepényke elég jól eltelített. (3 adag)



A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr378577018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása