Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Krumplis tészta egy kicsit másképp

2016. február 27. - Csabi Konyhája

A krumplis tészta gyerekkori kedvenc nálam. Persze ezt a végtelenül egyszerű fogást is nagyon sokféleképpen el lehet készíteni, nekem is van egy spéci saját receptem, de ezúttal egy kissé extrém módját választottam a megvalósításnak.

Kezdésként felolvasztottam egy kanálnyi sült sertészsírt, majd szép pirosra pirítottam rajta 20dkg előzetesen felkockázott füstölt kolozsvári szalonnát. Ekkor jöhetett rá két fej felkockázott vöröshagyma (34dkg), 1tk ételízesítővel megszórtam és jó sok tarkaborsot őröltem rá. Kb. 7 perc elteltével ráreszeltem 2 gerezd fokhagymát és hozzáborítottam két apróra kockázott paradicsomot (25dkg), egy egész felkarikázott hegyes erős paprikát, valamint 70dkg szintén apróra kockázott krumplit. Meghintettem még 1tk csípős őrölt pirospaprikával és jól összekevertem az egészet. Felöntöttem fél liter vízzel és forrást követően 10 percen keresztül rotyogtattam, időnként megkeverve.



Ekkor hozzáöntöttem még 2dl száraz vörösbort is, ismét gazdagon borsoztam és további 20 perc rotyogtatás következett. Az időtartam persze a krumplitól függően csökkenhet vagy nőhet. Időközben kifőztem 500g nagykocka tésztát is, amit aztán hozzá is öntöttem az alapomhoz, majd jó alaposan összeforgattam. Ugyan elég bő leve lett az egésznek, de nem féltem, mert 10 perc fedő alatti pihentetés alatt a tészta szépen fel is szívta a levet, de csak annyit, hogy azért még kellemesen csucsmákos maradjon az egész.




Igencsak extrém ízvilágú krumplis tészta született, amihez én még csípős töltött paprikát ettem kísérőnek. Elég ütős fogás lett így, szó se róla. Legközelebb bemutatom majd a Csabi féle kissé hagyományosabb krumplis tésztát is! :) (5 adag)

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr428576840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása