Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Tonhalas pite II.

2016. május 17. - Csabi Konyhája

A piteőrület folytatásaként gondoltam itt az ideje, hogy bevegyem a halat a képbe, mivel egyrészt nagyon szeretem a különböző halételeket, másrészt pedig nagyon izgalmas ötletnek tűnt. Ahogy legutóbb, úgy most is konkrét tészta alap nélkül dolgoztam, és kissé féltem ugyan, hogy mi fog kisülni az egészből, de összességében elmondható, hogy egy igencsak különleges és rendkívül pikáns étek született! dsc06973.JPG

Elsőként a következő alapanyagokat dobáltam egy tálba, majd kevertem jól össze: 1db hegyes erős paprika karikázva, 1db piros kaliforniai paprika apróra kockázva, 3 újhagyma karikázva, 10dkg kockázott bacon, 390g (3 konzerv) tonhal olajostul, 5dkg fetasajt morzsolva. Ez már biza így magában is elég bizalomgerjesztő volt!

dsc06961.JPG

Egy másik tálban csomómentesre kevertem 5tojást 6ek liszttel, 2.5dl natúr joghurttal és 2dl tejjel, majd 1ek dijoni mustárt is kevertem hozzá, végül sóztam és borsoztam. A két tál tartalmát jól összekevertem és egy kivajazott tepsibe öntöttem. Eléggé lötyis lett a végeredmény, de bíztam benne, hogy majd jól összesül az egész. A tetejét még beborítottam 20dkg reszelt trappista sajttal, majd 200 fokra előmelegített sütőbe toltam. Fél órával később 180 fokra csökkentettem és még 20 percig sütöttem, miközben gyönyörű szép pirosra sült a teteje.

dsc06964.JPG

dsc06966.JPG

dsc06967.JPG

A szokásos 20 perces pihentetés után felvágtam és már ekkor feltűnt, hogy bizony egy kicsit lötyis maradt a dolog. Persze annyira nem volt zavaró, illetve az egészen kivételes ízvilág teljesen kárpótolt, de valahogy én jobban szeretem ha ennél masszívabb állagú a dolog. De mindettől függetlenül tényleg baromi dögös lett az összhatás, illetve én még megbolondítottam néhány csepp carolina reaper szósszal is, ami teljesen új dimenziókba repítette az egészet... :) Azért lehet hogy kipróbálom majd ezt az egészet leveles tészta alappal is egyszer, mert amúgy tényleg nagyon finom és különleges ízvilágot sikerült kihozni az összetevőkből. (6 adag)

dsc06972.JPG

Korábban csináltam már tonhalas pitét, amire nem is emlékeztem és teljesen véletlenül futottam bele a későbbiekben, haha.

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr538725158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása