Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

II. Beer, Burger, Barbecue Fesztivál 2016

2016. szeptember 05. - Csabi Konyhája

Idén tavasszal új fesztivál mutatkozott be a fővárosi Millenáris Parkban Beer, Burger, Barbecue néven és én rögtön nagy rajongója lettem az eseménynek, így aztán egészen egyértelmű volt, hogy ismét részt kell vennem, amire szombaton délidőtájt sikerült időt szakítanom. Ami elsőre feltűnt, hogy kissé szerényebb volt a látogatottság az első felvonáshoz képest, ami egyrészt a rekkenő hőségnek is betudható volt, illetve ezen a hétvégén elég sok esemény várta az érdeklődőket városszerte és közel se volt könnyű dolga az embernek, hogy hova is menjen.

bbb2.jpg

Újdonság, hogy ezúttal készpénzmentes volt a fesztivál, illetve amivel még korábban sehol nem találkoztam, az az elsőre kissé furának ható borravalós rendszer, amit a fizetés előtt lehet kiválasztani, hogy mennyit szeretnénk, vagy egyáltalán szeretnénk-e adni borravalót. Első utam a London Stone standjához vezetett és egy jó kis Shapeshifter IPA sör társaságában jártam körbe a fesztivál területét.

Kaja ügyileg elsőként a Céltorony / Nyárspolgár BBQ fúziójánál álltam sorba, ahol előbb betekintést nyertünk a fatüzeléses pit boxba és rögtön el is határoztam, hogy bizony nekem itt ennem kell valamit.  Egy jó kis vegyes összeállításra neveztem be, ami The Pitboxer (2200.-) névre hallgatott. A hamburger zsemlébe BBQ marhanyak, BBQ sertéscsülök, BBQ kolbász lett halmozva némi coleslaw, jalapeno és cheddar kíséretében. Baromi dögösen nézett ki a szendvics és hát az ízvilágra se lehetett egy rossz szavam se. A zsemle nagyon jó keretet biztosított, masszív, ugyanakkor friss és könnyed volt egyszerre, a húsok pedig kellően omlósak és ízletesek, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. A kolbász is nagyon ott volt a szeren, és a káposzta is nagyon jól működött, a jalapeno pedig adott még egy kis pluszt az összképhez. Nagyon jó választásnak bizonyult ez a szendvics, maximálisan elégedetten csettintettem az utolsó falat elfogyasztása után.

A továbbiakban is maradtam az IPA söröknél amit (ha jól emlékszem) egy Festival Beer elnevezésű egységnél vettünk magunkhoz. A második étkezéshez a BBQtyák / BodrogSmoker házasságából született bódé tetszett meg ahol előbb egy BBQ válogatás tálra terveztem benevezni, de nem kellett sokáig győzködni, hogy inkább a füstölt velős csont (1300.-) mellett döntsek. Már első körben is szemeztem vele, de kicsit féltem, hogy mennyire lesz bajos az elfogyasztása, de gyorsan megnyugtattak, hogy mivel a csont hosszában el van vágva, így mi sem lesz egyszerűbb a velő kikanalazásánál. Egészen döbbenetes volt már kinézetre is az egész. A csont mellé járt még némi hideg lecsó és pirított sós kalács. Nagy rajongója vagyok a velős pirítósnak, de velős csonttal korábban még nem akadt dolgom. Állagra és ízre is egészen félelmetes volt a cucc, totális katarzis. Mellé a köret is nagyon jól passzolt, a velő elfogyasztása után pedig gyermeki lelkesedéssel nyalogattam végig az egész csontot, ami egy igen erőteljes és egyben nagyon kellemes fűszerezést kapott és hát a füstössége is hatalmas ízélményt okozott. Nagyon szimpatikus volt egyébként az egész hely és a többi hús (stefánia, pofa, fej) is baromi dögösen nézett ki, így aztán rögtön a szívembe is zártam a helyet.

Összességében tehát számomra egy újabb pozitív élmény volt a kint eltöltött néhány óra. Finomakat és kellően különlegeseket ettem, remek új helyeket ismertem meg, és hát egy ilyen fesztiválnak ez a célja.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr1011677189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása