Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Tejszínes kapros tökkrémleves

2016. szeptember 10. - Csabi Konyhája

Nagy sütőtök rajongó vagyok, a belőle készült krémleves pedig egyik legfőbb specialitásom és megunhatatlan kedvencem. Most viszont úgy gondoltam, hogy rendes főzőtökkel próbálkozok. Tudom jól, hogy valamilyen rejtélyes okból kifolyólag eléggé megosztó dolog a tök, én magam is rühelltem a tökfőzeléket kiskoromban, de később aztán már nagy rajongó lettem. Lehet, hogy ez is, mint oly sok minden a korral jár??? Hahaha...

dsc08006.JPG

Megmondom őszintén, nem volt sok kedvem gyalulgatni, meg igazából célszerszámom sincs hozzá, így aztán pont kapóra jött, hogy a CBA-ban nagyon menő, csomagolt, gyalult tököt lehet kapni 50dkg-os kiszerelésben, amiből vettem is egyből kettőt. Két fej (27dkg) apróra kockázott hagymát némi olajon üvegesre pirítottam kezdésként. 1tk ételízesítővel és frissen őrölt tarkaborssal fűszereztem, majd jöhetett a tök kaporral együtt, mert hogy a csomagban volt 1-1 szép szál kapor is. Pár percig kavargattam, majd miután picit összeesett, felöntöttem 4dl vízzel, hozzádobtam egy előzetesen apró kockákra vágott krumplit (33dkg) és a forrást követően egy marhaleves kockát is dobtam a fazékba. Én kb. 15 perc rotyogtatás után ítéltem késznek az ügyet és a kapor kivételét követően jó alaposan összeturmixoltam az egészet botmixerrel. Újraborsoztam, felöntöttem 2dl tejszínnel (20%) és 1dl kovászos uborka lével, majd egyet rottyantottam még az egészen.

Hát nem mondom, már az illat is fenomenális volt és állagra is pont a lehető legtökéletesebb krémességet sikerült elérnem. Én tálaláskor még némi tökmaggal is meghintettem tökéletesre emelve az élményt. A leveske pontosan olyan lett amilyenre az alapanyagokból számítani lehetett. Kellően savanykás, kapros, tökös finomság, ami hidegen és melegen is fenomenális ízélményt nyújt. Nekem nagyon bejött! (5 adag)

dsc08001.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr6311687763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása