Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Burger Mustra #116 - Első, Budapest

Van még új a nap alatt! Izgalmas burger összeállítások és egy egészen elképesztő köret opció, amit mindenkinek ki kell legalább egyszer próbálnia!

2016. november 29. - Csabi Konyhája

A Kálvin tér mellett, a Múzeum utcában még a nyáron nyitotta meg kapuit az Első, ami mellett elég sokszor elsétáltam már és egy ideje tervbe volt véve, hogy benézzek. Előzetesen túl sokat nem tudtam a helyről, de pozitív dolgokat hallottam, olvastam, úgyhogy itt volt az ideje már, hogy sort kerítsek egy tesztre. Érdekességképp megjegyezném, hogy maga a helyszín számomra már nem volt ismeretlen, hiszen korábban, az All About Street Food működött itt.

dsc00624.JPG

Hétköznap dél után nem sokkal sikerült érkeznem, és ugyan a belépésemkor én voltam az egyetlen vendég, számomra igen pozitív meglepetés volt, hogy igen intenzíven jöttek egymás után a vendégek és igencsak jól pörgött a forgalom. Jól láthatóan a közeli oktatási intézmények tanulói részesítik előnyben az Elsőt, de némi beszélgetést követően megtudtam azt is, hogy nem ritka a nagyobb csoportok foglalása sem, illetve a különböző sportesemények idején is elég könnyen előfordul a teltház, hiszen a falon található nagy TV-n figyelemmel lehet ezeket kísérni.

A standard burger kínálat (6 féle) mellett van egy szezonális menü is, jelen esetben 3 hambival, mindkét esetben elég érdekes összeállításokkal találkozhatunk. Aki nehezen tud dönteni, annak jól jön, hogy a normál méret mellett mini burgerként is lehet ezeket kérni 7dkg húspogácsával, így egyszerre többet is meg elehet kóstolni. Én ezt teljes mértékben támogatom, tök jó ötlet. Korábban már volt szerencsém ilyesmihez kétszer is (a Hamburer Days-t nem számítva), méghozzá a Kandallóban és az Attaboy!-ban. Még így sem volt teljesen könnyű dolgom, hogy mit válasszak, de hallgattam a jó tanácsra, így végül az almás-baconös, a csípős és a bajor burgik mellett döntöttem.

dsc00625.JPG

dsc00626.JPG

Egyébként napi levesek is helyet kaptak a kínálatban, valamint köret fronton egy igencsak egyedi újítással is találkozhatunk, ez a bundás hagyma (300.-), amit azonnal be is kértem a három kis hambi mellé. Nyáron egyébként kint is voltak asztalok, a bátraknak még egy most is kint van hagyva. A belső design egyelőre nincs túlbonyolítva, de majd hamarosan ezen a fronton is lehet újításokra számítani. Szimpatikus kis fa tálcán érkezik az eledel, ami elég jól mutat így együtt. A burgerhez alapértelmezés szerint jár egyébként coleslaw is,de én elsőként a nagyon dögösen kinéző bundás hagymára mentem rá. Ez a köret nem más, mint lilahagyma egy jó vaskos sörtésztás bundában és némi reszelt sajtos szórással, és hát konkrétan lehetetlen abbahagyni. Szószok felől érdemes a pultnál érdeklődni, de amúgy az asztalon vannak kihelyezett flakonokból szabadon lehet adagolni ketchup-mustár-majonéz triót. Én végül egy paprikás és ki tudja milyen kis érdekességgel még megspékelt tejfölös szószt kaptam mártogatónak, ami tökéletesen passzolt a bundás hagymához. Ez tényleg nagyon nagy találmány!

A burgerek közül elsőként a bajornak estem neki. Ami már az első harapásnál is feltűnt, hogy nagyon jó a zsemle! A bajor fűszeres mustár, a baconnel pirított káposzta és a bajor kolbász triója valami félelmetesen jól működik együtt, egy igazi ízorgia. A kecskesajt nekem eltűnt az ízvilágban, és az előbb kiemelt trió fényében a húspogácsa is kicsit háttérbe szorult, de mindenesetre ez egy nagyon jó kis összeállítás!

dsc00630.JPG

dsc00631.JPG

Az almás-baconössel folytattam, ugye én élem az ilyen fura párosításokat, így kicsit sem féltem. A bacon itt nagyon uralkodó szerephez jutott, ami nekem mindig külön öröm és a vékony kis marinált almaszelet is jól hozza a várható pluszt, miközben a bbq szósz is pont annyira van jelen amennyire kell. Se nem túl bántó, se nem túl uralkodó. Összességében tehát ez is egy jól eltalált kompozíció!

dsc00638.JPG

dsc00635.JPG

A végére maradt a csípős, ami egyben a legnagyobb telitalálat lett a háromból nálam. A husinak az állaga egyébként itt sikerült a legjobban, a többinél egy picit nekem már túlsültnek számított, de egyébként érdemes a sütési igényt előre jelezni, ha biztosra akartok menni! Szóval a csípős szósz nagyon jó, nem kell félni, egyáltalán nincs túltolva, pont ideális. A lilahagymalekvár megint csak tökély, állagra és ízvilágra is, a jalapeno szeletek pedig mindig kedvesek számomra, és itt is nagyon jó csapatjátékosnak bizonyultak a végső ízvilág kialakításában.

dsc00639.JPG

dsc00642.JPG

A coleslaw rendes iparosmunka, nem egy kiemelkedően jó saláta, de igazából baj sem volt vele. Én ebben a témában elég kritikus vagyok, de köret fronton itt egyértelműen a bundás hagyma vitte a prímet nálam. A burgerek jó érzékkel vannak összeállítva és a többit is olvasgatva, mindegyiknél van valami extra csavar, egy kis csíntalanság, amit én mindig nagyra értékelek. Ráadásul az ár-érték arány is igencsak rendben van, hiszen a mini verziók 550-790.-, a normál méretűek 1380-1990.- között mozognak, ami több, mint korrekt. Ezekből a mini burgerekből mondjuk nehéz messzemenő következtetést levonni, szóval egész biztos vissza fogok majd még térni egy normál hambira is, de az első benyomás mindenesetre pozitív volt. Érezhető, hogy még az út elején járnak, van hova fejlődni, de lelkesedésben és ötletekben úgy néz ki, nincs hiány. Sok sikert srácok!

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3712004562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása