Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Rakott karalábé

2017. február 23. - Csabi Konyhája

Nagy kedvenceim közé tartoznak a rakott ételek, rengeteg különböző rakottas recept található itt a blogon és még én magam is ledöbbentem, hogy a karalábé eddig még nem lett csatasorba állítva ezen a fronton. Így aztán amikor legutóbb azon gondolkoztam, hogy mit is kéne főzni, a felismerést követően hamar el is határoztam, hogy ideje pótolni ezt a hiányosságot!

dsc01683.JPG

Az esetek túlnyomó többségében sikerül jól eltalálnom az arányokat, de én már itt az elején leszögezem, hogy ezúttal picit mellényúltam, pedig nem tűnt oly kevésnek a 3 karalábé, ami összesen 1.2Kg-ot nyomott, de ha újra el kellene készítenem ezt az ételt, biztos nem mennék 2Kg alá, haha. Szóval a vékonyan meghámozott karalábék felkarikázása után (érdemes kicsit vastagabbra szelni) kb. 10 perc alatt sós vízben megfőztem. Nem kell túl puhára, hiszen később még úgyis megy a sütőbe az egész, illetve jó kis zsenge karalábé esetén meg lehet kockáztatni az előfőzés teljes elhagyását is...

dsc01664.JPG

dsc01667.JPG

Közben egy evőkanálnyi sült kacsazsíron szép pirosra pirítottam 20dkg kockázott kolozsvári szalonnát (5 perc), amire aztán ráborítottam két fej apróra kockázott vöröshagymát (40dkg), sóztam, borsoztam, majd 5 perc elteltével két gerezd duci fokhagymát is ráreszeltem, 1-2 perc pirítást követően félrehúztam, és meghintettem 1tk erős és 2tk édes őrölt pirospaprikával, majd jó alaposan elkavartam. Visszatettem a tűzre és rádobtam a darált sertéshúst (68dkg), kevertem, kavartam, daraboltam, újrafűszereztem (só, bors és egy tk füstölt cayenne), majd 10 perc elteltével összekevertem a korábban már kifőzött 15dkg rizzsel, és pár percig még rotyogtattam az így kapott ütős kis töltelékem.

Egy vékonyan kivajazott tepsi alját kiraktam egy sor karalábéval, ami lehetett volna akár kettő is, majd beborítottam a húsos, rizses mixemmel. Ha több karalábénk van, akkor a húsmennyiséget felezni is lehet és közé is lehet egy sor karalábét tenni akár. A tetejét befedtem a maradék karalábéval, majd 450g tejfölt 2 tojással kikevertem és szép egyenletesen ráöntöttem az egészre, utolsó lépésként pedig 23dkg reszelt trappista sajttal fejeztem be a rétegzést. 200 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt készre sütöttem, ami idő alatt gyönyörű szépen megpirult a teteje.

A végeredmény hozta a várt szintet, rendkívül finom, pikáns, laktató kis egytálétel kerekedett ki mindebből, ami még valamivel több karalábét elbírt volna ugyan, de amúgy semmi gond nem volt vele. Mivel laktózmentes tejfölt és sajtot használtam, így összességében egy kiváló kis GM & LM étel született, amit csak ajánlani tudok kipróbálásra mindenkinek! (6 adag)

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr7412284365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása