Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Tonhalfasírt uborkás-joghurtos öntettel

Egyszerű és gyorsan elkészíthető ez a könnyed finomság

2018. szeptember 23. - Csabi Konyhája

Nem is olyan régen egy tonhalas pitével jelentkeztem, majd a későbbiekben egy már jól bevált tonhalas tészta recept is előkerült, de még így is jócskán maradt a pités cikkben is említett másfél kilós konzerv tartalmából. Némi gondolkodást és netes kutakodást követően hamar elhatároztam, hogy megpróbálkozok egy jó kis tonhalas fasírt jellegű dologgal, amihez találtam egy egészen jó irányadó receptet. Kíváncsi voltam, hogy mi fog kisülni a dologból, de azért bíztam benne, hogy a végeredmény nem fog csalódást okozni. 

dsc05731.JPG

Elsőként az öntetet csináltam meg, amihez nagy lyukú reszelőn lereszeltem egy kígyóuborkát (27dkg), majd megszórtam némi sóval, elkevertem és negyed órán keresztül állni hagytam egy szűrőben. Átmostam hideg vízzel, lecsöpögtettem, majd elkevertem egy pohár natúr joghurttal (250g), sóztam, borsoztam és 1tk szárított kaporral alaposan elkevertem, lefedve a hűtőbe tettem, míg a tonhalpogácsákat elkészítettem. 

dsc05715.JPG

50dkg lecsepegtetett tonhalhoz 150g zsemlemorzsát, 2 tojást, 4ek majonézt és 3 szál (13dkg) egészen apróra vágott újhagymát adtam, sóztam, borsoztam és jó alaposan elkevertem, illetve én a végén inkább már jó alaposan összegyúrtam kézzel. Kilenc gombócot formáztam belőle, majd egy kevés (kb. 1ek) olajat felforrósítottam a serpenyőmben és hambihúspogácsa jellegű formára lapítottam a gombócokat és 4-5 percig sütöttem mindkét oldalát a pogiknak.

Eléggé gusztán nézett ki a végeredmény és hát az ízélményt pedig abszolút várakozáson felülinek mondanám. Biztos ami biztos alapon még egy kis rizs is helyet kapott a tányéron, két ilyen pogácsával pedig kissé meglepő módon elég jól is lehetett lakni. A tonhalfasírt és az uborkás-joghurtos öntet kombója baromi jó párost alkotott, könnyed, üde frissesség jellemezte az ételt, miközben becsapós is kicsit az egész, hiszen elég laktató is egyben. Elég jó, érdekes alternatíva lehet ez a húspogácsa hamburgerekbe is akár! (4 adag)

dsc05730.JPG

dsc05728.JPG

Gluténmentes zsemlemorzsával és laktózmentes joghurttal fenséges GM és LM fogás a végeredmény!

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr2614255745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása