Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Ázsiai csirkeleves

Rendkívül gazdag, pikáns és egyszerűen elkészíthető különlegesség

2019. március 30. - Csabi Konyhája

Egy jó kis csirkehúsleveshez kaptam kedvet a napokban, és ahogy az az esetek többségében lenni szokott, azonnal valami extravagánsabb megoldásban gondolkodtam és a főzés közben eszembe is jutott, hogy korábban alkottam már valami hasonlót, de jelen esetben a végeredmény mégis némileg eltérő viszont legalább ugyanolyan meggyőző és kellően extrém lett.

dsc06355.JPG

Első lépésként készítettem egy jó kis pácot az alábbiakból: 4ek szójaszósz, 4 gerezd reszelt fokhagyma, 2cm gyömbér reszelve, só, bors, 1-1tk őrölt kömény és cayenne. Ebbe tettem bele 0.5kg csíkozott csirkemellet, jó alaposan összeforgattam és addig hagytam állni, amíg a többi összetevőt előkészítettem, feldaraboltam.

dsc06346.JPG

Egy serpenyőben jól felforrósítottam némi napraforgó olajat majd beleborítottam a pácolt csirkehúst 1 teáskanálnyi koriander társaságában és kb. 3 percig aktívan kavargattam, majd ekkor jöhetett 1 szál répa julienre vágva és 3 szál zeller felkarikázva. Három perccel később csatlakozott a serpenyő tartalmához 1 piros kaliforniai paprika és 30dkg laskagomba is felcsíkozva, egy fej lilahagyma apróra kockázva, valamint 3 szál újhagyma felkarikázva. Tíz perc kevergetés, kavargatás következett, miközben sóztam, borsoztam és még 2ek szójaszósszal újra meglocsoltam, végül pedig 1.5 liter vízzel felöntöttem az egészet. Forrást követően 1 csomag üvegtészta (250g) is a levesbe került, amit érdemes óvatosan belenyomkodni a lébe, ami néhány perc után tökéletesen meg is puhult. Aki szedésnél és evésnél meg szeretné könnyíteni a dolgát, az ilyenkor kiemelheti kicsit a tésztát és belevagdoshat éles késsel, hogy kezelhetőbb legyen az összkép.

Ismételten egy jó kis pikáns ízvilágú, rendkívül sűrű, melengető kis leveske született, amit lényegében lehetetlen abbahagyni. (5 adag)

dsc06354.JPG

dsc06356.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr2114600246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása