Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Grillezett kalács aszalt szilvával és szalonnával

A legjobb dolog, ami a maradék kaláccsal történhet

2020. április 16. - Csabi Konyhája

Most így Húsvét után különösen aktuális lehet, hogy megmaradt némi kalács, amiből nagyon egyszerűen lehet mennyei finomságot varázsolni. Nekem az ünneptől függetlenül várta már a sorsát egy ideje a fagyasztóban pár szelet egyébként elég hitvány minőségű csíkos kalács és gondoltam itt az ideje, hogy valamit megpróbáljak kezdeni vele! Az egyszerűséget szem előtt tartva hamar összeállt a fejemben a projekt és néhány egyszerű lépéssel később egy igencsak megnyerő finomság született.

dsc08238_1.JPG

Első körben szép pirosra sütöttem pár szelet bacont (ennek mennyisége ízlés és mennyiség szerint változhat persze), majd a kalács szeleteket megvajazott oldalukkal lefelé helyeztem a forró serpenyőbe és közben a másik felüket is megkentem vajjal, majd elhelyeztem az aszalt szilva darabokat, illetve kettőre a baconből is tettem. Ezután az üres feleket is ráfordítottam párjukra és az így kapott kis szendvicseket még egyszer megfordítottam és további 1-2 percig még pirítottam. Ennyi az egész, el is készült ez az egyszerű, de annál nagyszerűbb kis csemege. A vajas pirítás határozottan jót tett a kissé szikkadt kalácsnak, ami csupán az aszalt szilvával is egy jó kis kombót alkotott, de számomra a baconnel felturbózott verzió lett az abszolút nyerő. Esetlegesen még némi juharszirupos locsolással lehetne még tovább fokozni az ízélményt. Majd egyszer kipróbálom ezt a kis receptet valami komolyabb minőségű kaláccsal is, ugyanakkor elmondható az is, hogy ezzel a néhány egyszerű lépéssel nagyszerűen menthető a maradék vagy az esetlegesen gyengébb minőségű kalács.

dsc08234.JPG

dsc08235_1.JPG

dsc08236.JPG

dsc08237_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr6215616092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása