Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Serpenyős quesadilla

Végtelenségig variálható töltelékkel, én most két verziót mutatok

2023. június 12. - Csabi Konyhája

Szerintem nincs olyan ember, aki ne találkozott volna már ilyen vagy olyan néven tortilla lap alapú ételkülönlegességekkel, én most egy pofonegyszerű elkészítési módot fogok mutatni az alábbiakban. Jó szokás szerint a feltétek és az ízesítés a végtelenségig variálható, a végeredmény pedig minden esetben egy kiadós finomság lesz. A legegyszerűbb, ha bolti tortilla lapokat használunk, de természetesen házilag is el lehet készíteni, amihez ide kattintva találtok egy jó kis receptet tőlem.

dsc05115.JPG

Elsőként egyfajta fullos tojásos reggelit gondoltam újra és két tortilla lap közé zártam mindent, ami egy ütős napkezdéshez dukál. De ebben a verzióban igazából egy bivalyerős ebédnek is megállja a helyét, az igazat megvallva én az utolsó negyedet inkább félre is tettem későbbre, mert nem akartam teljesen kiütni magam, haha. Első lépésként felforrósítottam egy serpenyőt, amiben felolvasztottam 10g vajat, majd félrehúztam és beletettem a tortilla lapot. Eloszlattam rajta 100g kockázott bacont, majd 5 tojást ütöttem rá, sóztam, borsoztam és füstölt édespaprikával is megszórtam. Végül 20g apróra vágott friss petrezselymet is szórtam rá és beborítottam 200g reszelt sajttal.

Befedtem egy másik tortilla lappal és alacsony hőfokon 7 percig sütöttem, miközben végig le volt fedve a serpenyő. Ezután egy vágódeszka segítségével ügyesen megfordítottam ezt az igencsak súlyos tortilla csodát, a serpenyőbe dobtam újabb 10g vajat és visszacsúsztatva a tortillát, további 6 percig sütöttem, továbbra is lefedve. Ezután már csak a tetszés szerinti szeletelés maradt hátra, illetve ízlés szerint bármilyen szósszal is tovább gazdagíthatjuk ezt az igencsak brutális kompozíciót. 

dsc05116.JPG

dsc05118.JPG

A második verzióhoz előzetesen a nálam már sok esetben jól bevált metódus szerint 6 perc alatt maximum hőfokon lepirítottam a felkockázott csirkemellet, amit csak az utolsó percben fűszereztem sóval, borssal és római köménnyel. Az előző munkafolyamathoz hasonlóan itt is előbb felolvasztottam 10g vajat, majd félrehúzva megpakoltam a serpenyőt. A tortilla lapra ez esetben először 100g félfőre vágott lilahagymát tettem, sóztam, majd a lepirított csirkét (200g) eloszlattam rajta, amire tetszés szerinti zöldfélét is tegyünk, ez most nálam madársaláta volt, de korábban bébispenóttal is elkészítettem már. Ismét egy 200g reszelt sajt takaró, illetve egy másik tortilla lap zárja a sort.

Lefedve, csökkentett hőfokon előbb 7, majd megfordítva további 6 percig sütöttem. Ezúttal BBQ szósszal koronáztam meg az elkészült tortilla csodát, ami ahhoz képest, hogy tényleg mennyire pofonegyszerű és igazából nem sok összetevős, igencsak brutál ízélménnyel és emberes jóllakottsággal párosul.  

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr2218141098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása