Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Migas - tojásrántotta Tex-Mex módra

Egy végtelenségig variálható brutálisan laktató egytálétel

2021. április 22. - Csabi Konyhája

Nagyon szeretem a Tex-Mex konyhát legyen szó akár tesztelésről vagy éppen saját kompozícióról. Viszonylag régen alkottam már ebben a műfajban és ezen felbátorodva kicsit mélyebbre ástam és utánaolvastam pár receptnek és egyből megtetszett ez az egyébként "szegények eledeleként" is ismert fogás, ami valójában nem más, mint egy egyszerű rántotta a Tex-Mex konyhára jellemző alapanyagokkal felturbózva. Ahogy néztem, azért elég sok elkészítési módja van, ahogy az mondjuk egy rántottánál nem is túl meglepő, így aztán tényleg mindenkinek csak a képzelete szab határt, hogy hogyan is készíti el a saját verzióját.

dsc03335_1.JPG

Első és legfontosabb hiányosság jelen receptben a friss koriander nélkülözése, ami számomra különösen fájó pont, mivel nagy kedvencemről van szó. Nekem eddig a TESCO volt a biztos beszerzési pont, de már egy jó ideje nem láttam sajnos, úgyhogy őrölt koriandermaggal pótoltam, illetve ha már itt a szezon, némi medvehagymával is helyettesítettem. Kezdésként némi olajon üvegesre pirítottam egy apróra kockázott lilahagymát (170g), amit sóztam és borsoztam, majd jöhetett némi felkarikázott póréhagyma (100g) és felaprított medvehagyma (30g) is, valamint 3 gerezd reszelt fokhagyma (18g). A pár perces kevergetés közben meghintettem 1-1tk őrölt köménnyel és korianderrel, majd erre a hagymás alapra borítottam egy konzervnyi lecsepegtetett babot (400g) és felöntöttem 4cl citromlével. 1-2 perccel később egy üveg (315g) salsa is csatlakozott a serpenyő tartalmához és ekkor ismét fűszereztem 1tk koranderrel, valamint még 1tk füstölt paprikával is meghintettem. Alaposan elkevertem az egészet, rottyantottam egyet rajta és jöhetett a tojásos fürdő! 8 tojást 3ek tekjszínnel alaposan felvertem és sóztam és ezt öntöttem a hagymás-babos alapra. Amikor már kezdett megszilárdulni, akkor két maréknyi kicsit megtört tortilla chipset (100g) is szórtam hozzá, illetve 20dkg reszelt sajttal is alaposan összeforgattam.

dsc03332.JPG

dsc03333.JPG

dsc03334_1.JPG

Tálalásnál meglocsolhatjuk némi tejföllel, én megszórtam még némi póréhagymával, medvehagymával, füstölt paprikával és némi sajttal még, valamint tetszés szerinti mennyiségű tortilla chipsszel is tálalhatjuk. Na ez aztán nem semmi kaja! Egy brutális ízbomba, ami nyilván nem túl meglepő módon egy kegyetlenül laktató fogás. (3-4 adag)

dsc03337_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr2516506918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása