Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Mogyoróvajas-banános muffin

Mindez pedig áfonyalekvárral megkoronázva

2021. október 30. - Csabi Konyhája

A legutóbbi sütőtökös muffin sikerén felbuzdulva nem váratott magára sokáig a folytatás, főleg, mivel rögtön elég sok ötletem támadt, hogy még milyen összeállításokat szeretnék elkészíteni a továbbiakban. Szinte rögtön elsőként jutott eszembe a szóban forgó, talán nem annyira hétköznapi, ám mégis annyira jól összepasszoló ízek kombinációja. A recepthez a már jól bevált tökös arányokat vettem alapul, itt-ott egy picit változtatva azért rajta.

dsc04240.JPG

Egy nagyobb tálban először kimértem és alaposan összekevertem a szárazanyagokat: 200g liszt, 100g nádcukor, 1 csomag (10g) vanilin cukor, 1 csomag (12g) sütőpor, csipet só, 1tk fahéj
Egy másik tálban villával alaposan összenyomkodtam két banánt (200g), majd ehhez hozzákevertem 120g mogyoróvajat, 100g olajat, 1 tojást és 100g tejet. Ehhez a masszához adtam hozzá a lisztes keverékemet és egy pont ideális állagot sikerült elérnem az elkavarást követően, egyedül attól féltem, hogy nem lesz majd elég a 12 férőhelyes muffinformám. 

dsc04233_1.JPG

Végül csak elegendő lett a hely, igaz, majdnem csordultig teltek a kis kosárkák. 190 fokra előmelegített sütőben (légkeveréses funkcióval) 20 perc alatt készre sütöttem. Egészen elképesztő illatfelhő járta be az egész lakást már néhány perc elteltével is, a mogyoróvaj illata lényegében mindent uralt. A sütőből kivéve a muffinformát, csodás látvány fogadott, gyönyörű szépen megnőttek ezek a kis sütemények, mondhatni tényleg pont tökéletes nagyságúak és formájúak lettek. Öt percig még hagytam a kosárkákat a helyükön, majd egy rácsra téve vártam, hogy kihűljenek. 

Ezután már szépen le tudtam fejteni a papírkosarakat és úgy gondoltam, hogy egy ilyen mogyoróvajas-banános kombóhoz remekül fog passzolni még az áfonyalekvár. Hát bizony elég komoly ízélményt sikerült megalkotni ezúttal is, és külön érdekesség, hogy egyébként harsányan se a banán se a mogyoróvaj nem jelentkezik, inkább egy nagyon is harmonikus egységet alkotnak együtt. Tényleg érdemes kipróbálni! 

dsc04241_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr6116735190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása