Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Paradicsomos-kolbászos rizs néhány pikáns csavarral

Egy ellenállhatatlan ízbomba

2022. március 07. - Csabi Konyhája

A picit csípősebb időjárás hatására egy igazán ütős, fűszergazdag fogáson gondolkodtam, ami a testet és a lelket is átmelengeti. Mivel nemrég ismét hoztam otthonról egy komolyabb adag viharsarki házikolbász szállítmányt, hamar a recept középpontjába is állítottam és egy elvadult lecsó-szerű végeredmény született. 

e13469bd-57ef-4ec8-b458-cb29a3a9ce45.jpeg

Kezdésként jó szokás szerint egy kanálnyi felolvasztott sült zsíron megfonnyasztottam a félfőre vágott vöröshagymát (290g), amit csupán sóztam először, majd 5 perccel később már borsoztam is (1tk) és két gerezd fokhagymát (9g) is belereszeltem és nagyjából fél perc kavargatás után a 250g félkarikákra vágott kolbász is a lábasban landolt. Egy perc aktív kavargatást követően, amikor már elkezdte kiengedni a zsírját, 250g rizzsel is alaposan átforgattam, míg minden egyes rizsszem be nem pirosodott. Két percig kavargattam, közben 1-1tk őrölt római köménnyel és füstölt pirospaprikával is megszórtam. Felöntöttem 500ml vízzel és egy leveskockát is dobtam hozzá. Fedő alatt 5 percig rotyogtattam, majd hozzáadtam még 250g kisebb darabokra vágott ecetes pritaminpaprikát, egy konzervnyi hámozott és darabolt paradicsomot (400g) és 70g olívabogyót és még 1-1tk kurkumával és őrölt korianderrel is meghintettem. Hozzáöntöttem 400ml vizet még és fedő nélkül rotyogtattam tovább 15 percig. Ennyi idő alatt a rizs is megfőtt és az egész szakanyag pont megfelelő állagúra sűrűsödött. Tálalásnál még némi reszelt sajttal (ami nálam grana padano volt) lehet még megkoronázni az ételt. 

3b32dc2a-6286-4b57-a519-d4ab211f15ff.jpeg
ef93f1ea-4066-47ef-bff9-6d797c223dc6.jpeg
A végeredmény ezúttal is minden előzetes várakozásomat felülmúlta. Egy rendkívül erőteljes ízbomba született, nem is kellett semmi chili bele hiszen a kolbász elég csípős volt, és pont kellemes erősségű lett így a végeredmény. A fűszerek együttese nagyon dögös egyveleget alkot és az ecetes paprika belevisz az egészbe egy nem mindennapi csavart az olívabogyóval együtt. Egyszerűen ellenállhatatlan és kellően laktató az egész, ráadásul az év bármelyik szakaszában elkészíthető! (4 adag)
14f28b49-5158-4b4e-a463-12ccc0cfc7ec.jpeg

0ce1124e-f5d6-44b7-a2c1-eb788fa9ddcb.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr6417773708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása