Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Medvehagymás gombapaprikás

Egy nagyon jól működő párosítás, mesésen krémes végeredménnyel

2022. március 14. - Csabi Konyhája

A blog rendszeres olvasói tudják már jól, hogy nagyon szeretem a medvehagymát, szezon idején pedig mindig igyekszem valami finomságot alkotni medvehagymával a középpontban. Egy hirtelen ötlettől vezérelve gondoltam kipróbálom milyen lehet gombával párosítva!

411d8dcd-ea22-48e9-bbbd-3fe6d183f282.jpeg

Némi felhevített olajon üvegesre pirítottam egy fej felkockázott vöröshagymát (180g), amit csupán sóztam az 5 perces folyamat alatt, aminek végén már az 500g felkarikázott csiperkegomba is csatlakozott a lábas tartalmához. Körülbelül 2 perc kevergetés után, amikor már kicsit megrogyott a gomba 1-1tk őrölt feketeborssal és őrölt köménnyel is meghintettem és 2 gerezd fokhagymát (6g) is reszeltem rá. Nem apróztam el, úgy voltam vele két kisebb csokor medvehagymát is felhasználok (160g), aminek ekkor előbb még csak az apróra vágott szárát adtam csak a gombás alapomhoz és 3 percig kevergettem, kavargattam. 

c16e2449-3c63-4a1a-b104-f822e190256f.jpeg
Ezután 2ek lisztet szórtam rá és alaposan átforgattam az egészet, 1-2 perccel később pedig az ízlés szerinti nagyságúra vágott medvehagyma levelek is hozzáadásra kerültek. Egy kiadós átkeverést követően 2ek mustárral és 500g tejföllel (20%) is átkavartam és 5 percig rotyogtattam. A végén 2tk őrült, füstölt paprikával is elkevertem, amitől gyönyörű színe lett az egésznek, a fantasztikus illatról nem is beszélve. Ekkor ízlés szerint még sózhatjuk is ezt a mennyei alapot, illetve én még 1tk majorannával is meghintettem, végül a közben kifőtt tésztával (500g) egy utolsó nagy, kiadós átkeverés maradt már csak hátra. 

f9abd8a7-a01f-40ed-ba37-7695560325a0.jpeg
A végeredmény természetesen nem okozhatott csalódást. Egy jó szaftos, krémes, rendkívül ízes, pikáns gombapaprikás született, amit a bátrabbak még egy kis chilivel felturbózhatnak. (4 adag)
7db36e4e-7710-4e54-bc9c-1f545143360c.jpeg
68567e95-ae93-46fa-94bd-c96a7b581600.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr9617779494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása