Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Induljon a nap egy kiadós zabkásával!

Egyszerűen és gyorsan elkészíthető, változatos és laktató finomság

2022. augusztus 24. - Csabi Konyhája

A zabkása egy végtelenül egyszerűen elkészíthető és tényleg a végtelenségig variálható étel, amire nyilván mindenkinek megvan a maga bevált receptje, illetve elkészítési módozata. Persze mindenkinek szíve joga, hogy hogyan készíti el, én mégis néha szörnyülködve nézem, hogy néhány ismerősöm milyen hányaveti módon csak ereszt rá egy kis vizet, jobb esetben még egy kis gyümölcs is kerül bele és kész. Pedig egy kis extra odafigyeléssel és fantáziával, nem sokkal több időráfordítással egészen komoly mesterműveket lehet készíteni. Aki egyszer belevág, az sosem fog venni zacskós instant zabkását, az biztos!

dsc04231.JPG

Én magam is folyamatosan kísérletezgetek a különböző zabkása variánsokkal, de az ebben a cikkben bemutatásra kerülő kettő verzió valahogy rendszeres visszatérője a reggeleimnek. Ráadásul akár előző este elkészítve másnap reggel, hidegen is kitűnő választásnak bizonyulnak! Az első variánshoz egy lábasba öntök 3dl vizet és 70g zabpelyhet egy csipet só társaságában, majd forrástól számítva körülbelül 3 percig kavargatom majd félrehúzom. Ekkor 20g étcsokival elkeverem és 100g áfonyával is átkavarom. Egy picit szoktam várni, hogy ne legyen tűzforró a szakanyag és ekkor adok hozzá egy evőkanálnyi mézet is, valamint az utóbbi időben kezdtem el még némi túróval (70g) is felturbózni. Végül de nem utolsósorban pedig egy egész banánt is beleszeletelek. Hát igen, ez már így leírva is egy igencsak komoly energiabomba, haha, szerintem biztos van, aki már a felével is jól tud lakni, én bár néha szuszogva, de bizony az egészet be szoktam tolni és jó időre kellemesen el is telít ez a mennyei finomság.

dsc04232_2.JPG

A másik verzió ugyanúgy indul mint az előző, azzal a különbséggel, hogy a 70g zabpelyhet itt csupán 1dl vízzel indítom el egy csipet só társaságában, egy perccel később pedig már hozzá is öntök egy korábban már kikevert pudingporos tejet. 20g pudingport előbb 1dl hideg tejjel csomómentesre kevertem, majd 1ek cukorral és 2dl meleg tejjel is elkevertem. Ezt hozzáöntöm a zabpehelyhez és a kívánt sűrűségűre főzöm, ez nálam 3-4 perc alatt meg is szokott történni. A végén 25g mazsolával és megint csak egy egész szeletelt banánnal is dúsítom, valamint 1tk őrölt fahéjjal is ízesítem még. Ízlés szerint még némi mézet is lehet csorgatni a tetejére. Frissen, melegen, de akár másnap hidegen is megállja a helyét mindkettő finomság! 

dsc04246_1.JPG

dsc04252_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr4317915295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása