Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

GYROSOM - egy tuti hely a görög gyros kedvelőinek

Harsány ízek és emberes adag

2023. február 25. - Csabi Konyhája

A GYROSOM a görög gyros egyik jeles képviselője Káposztásmegyeren található és már többször is olvastam/hallottam jókat róla, így aztán csupán idő kérdése volt, hogy leteszteljem. Ráadásul én nagyon szeretem a görög gyros variációkat, utoljára viszont már viszonylag régen volt hozzá szerencsém, mert valahogy mindig inkább a török verzióhoz volt szerencsém.

dsc04693.JPG

A kiülős terasz nyilván most nem igazán volt opció még, így aztán a szimpatikus kis benti vendégtérben foglaltunk helyet. Külön kiemelném, hogy egyáltalán nem volt kajaszag, ami azért nálam mindig egy nagy plusz pont ilyen helyeken. Pont jókor jöttünk, mert egyébként a rendelés leadása után hirtelen annyi ember érkezett, hogy konkrétan teltház is lett. Előzetesen már szemrevételeztem a kínálatot, és bár nagyon csábított a pitás opció, viszont az igencsak emberes éhségem miatt inkább a nagy tál (2890.-) mellett döntöttem. A húson és a hasábburgonyán kívül füstölt sajtos répasaláta, tzatziki, lilahagyma és paradicsom is az összeállítást erősítette, illetve én természetesen bevállaltam a csípős szószt is, ami egyébként opcionális. A papírtálca elég szépen meg is lett pakolva, rajta szépen elosztva az elemeket, illetve az elmaradhatatlan pitával megkoronázva a tálat.

dsc04694.JPG

dsc04698.JPG

A pita ízre és állagra is teljesen rendben volt, pont tökéletesen lett megpirítva. Ezután a húst kóstoltam először, ami szintén hibátlanul teljesített. Finom, puha, omlós hús, amihez a rendkívül jó érzékkel fűszerezett és maximálisan roppanós sült krumpli nagyon jó körítésnek bizonyult. A tálca oldalán helyet foglaló trió közül nehezen tudnám kiválasztani a kedvencemet, de az egyértelmű, hogy a füstölt sajtos répasaláta valami egészen hatalmas plusz, miközben a tzatziki is egy hibátlan szakanyag. A csípős szósz pedig pont úgy és annyira csíp, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Összességében tehát elmondható, hogy egy ízre, állagra és adagra is csillagos ötös görög gyroshoz volt szerencsém, kellemes környezetben. A különböző pita, tál és saláta kompozíciókból egész biztosan mindenki talál kedvére valót és egy pitás összeállításért azért majd valamikor szerintem én is egész biztosan vissza fogok majd még térni! 

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr4218047596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

holevezzek 2023.02.27. 11:45:08

Jajj.... szerintem menj ki Görögországba és kóstold meg az eredetit.... Szárnyasból semmiképpen ne készüljön, a répasaláta vagy mifene meg.... még jobban jajj.... ettől még lehet jó kajájuk, csak ne nevezzük görög gyrosnak... :)

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2023.02.28. 13:15:03

@holevezzek: Teljesen igazad van amúgy :) Görögben nem ettem még gyrost, "csak" Törökben kebabot... hát... ég és föld ami ott van és amit itt adnak ugyanazon a néven a legtöbb helyen. :) Jelen esetben a szárnyas húson kicsit felszaladt nekem is a szemöldököm, viszont mivel összességében tényleg jó volt a kaja, így végül nem kötöttem bele :)
süti beállítások módosítása