Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Amerikai csokis keksz pite

A tésztába mogyoróvaj is kerül, a tetejét pedig áfonyalekvárral koronázzuk meg

2023. április 24. - Csabi Konyhája

Gondolom senkinek se kell bemutatni az amerikai csokis kekszet, nagy kedvenceim közé tartozik nekem is. Tipikusan az a fajta finomság, amiből ha egyszer kibont egy csomaggal az ember, nagyon nehéz abbahagyni. Mivel korábban nagy sikerrel készítettem már házi zabszeletet, arra gondoltam, hogy egy kicsit továbbgondolva elkészítem a saját kis amerikai csokis kekszemet is, ami végül egy jó kis pite lett.

dsc04951.JPG

Egy tálban alaposan összekevertem 120g lisztet egy csipet sóval és fél csomag (6g) sütőporral. Egy másik tálban 120g kristálycukrot és egy csomag (12g) vanillin cukrot előbb 110g olvasztott vajjal, majd 2 tojással és 120g mogyoróvajjal is jó alaposan, egyneműre kevertem. Én csokicseppek helyett 150g sima étcsokit (80%) apróra kockázva adtam a masszához, amihez végül a lisztes keveréket is hozzáborítottam és összekevertem. A piteformát vékonyan kikentem olajjal majd elegyengettem benne a masszát. 180 fokra előmelegített sütőbe (légkeveréses funkcióval) toltam és 20 perc alatt készre sütöttem.

dsc04946.JPG

dsc04947_1.JPG

Megvártam, hogy teljesen kihűljön, majd felszeleteltem. Végül áfonyalekvárral koronáztam meg ezt a finomságot, ami egyébként önmagában fogyasztva is abszolút megállja a helyét, de azért én erősen ajánlom az áfonyalekváros extrázást is hozzá. Picit azért féltem, hogy milyen is lesz a végeredmény, de összességében minden előzetes várakozásomat sikerült felülmúlni és azonnal nagy rajongója lettem ennek a sütinek! Az alap szerintem tök jól visszaadja a csokis keksz életérzést, a tészta jó omlós, morzsalékos lett, az ízvilágban pont kellemes az egyensúly a mogyoróvaj és az enyhe édesség között. Persze lehet édesebbre is csinálni, ez ízlés kérdése, de én eleve nem szeretem a tömény édes dolgokat, meg szerintem az áfonyalekvárral pont tökéletesen harmonikus az ízvilág. 

dsc04949.JPG

dsc04954.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr4418108196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása