Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Medvehagymás-juhtúrós rakott krumpli

Egy igazán izgalmas változata az alapreceptnek

2023. május 02. - Csabi Konyhája

Nagy kedvencem a rakott krumpli, egy tipikusan olyan étel, amit szerintem lehetetlen megunni. Korábban már megalkottam a tökéletes, krémes és szaftos rakott krumplit, most pedig arra gondoltam, hogy medvehagymával és juhtúróval extrázva próbálom új szintre emelni az élményt.

dsc04987.JPG

Első körben félpuhára főztem 1.5Kg krumplit (20 perc), majd hideg vízben lehűtöttem, megpucoltam és kb fél centis karikákra szeltem. Közben keményre főztem 8 tojást is, a hűtés után szintén pucolás és szeletelés következett. Ezután egy tepsit kikentem sült zsírral és a krumpli felével meg is alkottam az alsó réteget. Sóztam, borsoztam és lekentem a juhtúrós (200g) - tejfölös (350g) keverékem felével. Erre jöhetett egy csokor apróra metélt medvehagyma (100g), a felkarikázott tojások és 200g felkarikázott jó kis házikolbász. Erre jöhetett a maradék krumpli, egy újabb sózás és borsozás, a maradék juhtúrós tejföl és 250g reszelt sajt, ami nálam most füstölt trappista volt. A másik csokor (100g) medvehagymát majdnem el is felejtettem, eredetileg a sajt alá akartam tenni, de végül a legtetejére került. Alufóliával letakarva 190 fokra előmelegített sütőbe toltam 40 percre (légkeveréses funkció használatával), majd fólia nélkül még 10 percig sütöttem. 

A végeredmény igazából pontosan olyan lett, amilyenre előzetesen számítottam. Egy jó kis ütős rakott krumpli, ami a kolbásztól kellemesen csípős, miközben a medvehagyma igencsak aktív jelenléte és a juhtúró pikantériája egy szinte teljesen új szintre emelte a rakott krumpli élményét. (6 adag)

dsc04986_1.JPG

dsc04989_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr5818114662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása