Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Pulled pork nachos

Egy igazán ütős párosítás

2024. május 19. - Csabi Konyhája

Nagyon nagy kedvencem a nachos, illetve annak különböző változatai. Itt a blogon is található egy végtelenül egyszerű recept, illetve annak egy erősen felturbózott változata, amit előszeretettel szoktam újra és újra elkészíteni, de burgerként is továbbgondoltam már néhányszor ezt a finomságot. A napokban újra eszembe jutott, hogy itt lenne az ideje elővenni és egyben egy kicsit átvariálni az eredeti mesterreceptet. Hamar összekötöttem a nemrégiben nagy sikerrel megalkotott pulled pork receptemmel és nemes egyszerűséggel ötvöztem a kettőt, a végeredmény pedig egy mindent elsöprő gasztronómiai kéjutazás lett. dsc05876_1.JPG

HOZZÁVALÓK (6 adag)

600g pulled pork
315g salsa szósz
400g tortilla chips
400g paradicsom
150g lilahagyma
200g mozzarella
300g gouda sajt
30g friss petrezselyemzöld
szerecsendió

Első lépésként értelemszerűen először a pulled porkot készítettem el a korábbi receptnek megfelelően, miszerint a kiadós fűszeres bedörzsölést és egy félnapos pihentetést követően 140-150 fokon 4 órán keresztül sütöttem sütőben, majd szálaira tépkedtem a húst. Ezután alaposan összeforgattam egy üveg salsa szósszal, de ezt akár BBQ szósszal is meg lehet tenni. 

dsc05866.JPG

dsc05867_1.JPG

Egy kiolajozott tepsibe borítottam a chips felét, amin arányosan eloszlattam a pulled pork felét. Ezután jöhetett a felkarikázott paradicsom, lilahagyma, mozzarella és a petrezselyemzöld fele. Ekkor ismét egy réteg tortilla chips, pulled pork, mozzarella, paradicsom, lilahagyma következett majd a reszelt gouda sajttal és a maradék petrezselyemzölddel zártam a sort, illetve még egy fél szerecsendiót is reszeltem az egész tetejére. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam (légkeveréses funkciót használva) és 30 perc alatt készre sütöttem.

Némi pihentetés után jöhetett a szeletelés, majd a vad falatozás. Én előzetesen készítettem egy korianderes-borsos tejfölös keveréket fél lime levével, de ez persze tetszés szerint variálható, illetve tetszés szerinti szósszal is kínálható ez az igazán vadító nachos variáns. Nyilván túl nagyot nem kockáztattam, hiszen az eredeti recepthez képest annyi történt, hogy a fűszeres darált húst pulled porkra cseréltem, a végeredmény pedig valami egészen elképesztően finom és laktató lett. Ez most kivételesen nem az a szokásos gyorsan összedobható kaja tőlem, de érdemes rászánni az időt, mert a végeredmény tényleg parádés.

dsc05885_1.JPG

Aki pedig érez magában kellő lelki erőt, a tortilla chipset is elkészítheti házilag. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr718407253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása