Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Hagymakrémleves

2015. november 03. - Csabi Konyhája

A hideg idő beköszöntével a krémleves fanatizmusomnak is kezdek egyre inkább teret engedni újra. Egy fantasztikus sütőtökkrémleves után most úgy gondoltam, hogy a hagymát állítom középpontba. Korábban már csináltam isteni fokhagymakrémlevest, de most a vöröshagymának szántam a főszerepet.

Kezdésként felkockáztam 1kg vöröshagymát. Most annyira nem figyeltem arra, hogy nagyon apró legyen, hiszen a végén úgyis turmixolom, de azért viszonylag kisebb kockákra vágtam. Felkarikáztam egy szál póréhagymát és egy csokor újhagymát, valamint két szál szárzellert. Némi olajon felolvasztottam 5g vajat, majd jöhettek a hagymák. Gazdagon borsoztam és 2tk ételízesítővel is meghintettem, majd negyed órán keresztül kevergettem, kavargattam. Végül újra megszórtam 1tk ételízesítővel, ismét borsoztam, belereszeltem 3 gerezd fokhagymát, adtam hozzá egy csapott teáskanálnyi őrölt házi chilit, 1tk kakukkfüvet, majd felöntöttem másfél liter vízzel és még beledobtam 4 babérlevelet is. A forrást követően még 10 percig rotyogtattam, kivettem a babérleveleket és jó alaposan összeturmixoltam. Elkevertem egy csapott evőkanál keményítőt 2dl tejszínnel és hozzáöntöttem a leveshez, valamint 10dkg reszelt cheddar sajtot is hozzáadtam, jól elkevertem az egészet majd rottyantottam rajta egyet. Tálalásnál apróra vágott friss petrezselyemmel még megszórtam, a tányér közepére pedig egy csipet reszelt cheddar sajtot helyeztem el.



Igazából én magam se voltam biztos benne, hogy mi fog ebből kisülni, de minden várakozásomat sikerült felülmúlni. Nagyon kellemes, rendkívül határozott ízvilágú, finoman csípős ütős kis leveske született, rögtön nagy kedvenc lett!!! Ráadásul egészen mesteri módon sikerült eltalálni a lehető legtökéletesebb, krémes állagot, se nem lett túl sűrű, se nem híg. Mennyei eledel! (6 adag)


A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr258576934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása