Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Szalonnás-gombás rizottó

Keverni, keverni, keverni...

2020. május 26. - Csabi Konyhája

Korábban sose csináltam rizottót, de azt tudtam, hogy szigorú szabályoknak kell megfelelni a készítését illetően, hogy valamit rizottó néven illessünk. Így aztán jó pár cikket átnyálazva, néhány csalást megengedve elkészítettem az én kis verziómat.

dsc08547.JPG

Első lépésként szép pirosra pirítottam 30dkg kockázott füstölt kolozsvári szalonnát (10 perc) amire aztán egy fej kockázott vöröshagymát (18dkg) borítottam és ezúttal a nálam szokásos 10 perc helyett csak egy 5 perces aktív kavargatás következett miközben sóztam és borsoztam ezt az alapot. Végül két gerezd (18g) reszelt fokhagyma is csatlakozott a hagymás szalonnához, egy perccel később pedig a gomba következett a sorban. Bár nem vagyok a fagyasztott gomba híve, de mivel még mindig volt egy adag (38dkg) konyhakész laskagomba a fagyóban, így gondoltam elhasználom végre. (Legutóbb egy menő tejszínes-gombás csirkét csináltam) Egy 5 perces kavargatás elegendő is volt ahhoz hogy teljesen felolvadjon és egy kicsit össze is essen a gomba.

dsc08541.JPG

2ek kakukkfűvel is meghintettem és végül egy pohár rizs (300g) is a lábosba került. 1-2 perc kavargatás után, aminek célja a rizs felforrósítása volt, 1.5dl fehérbort öntöttem hozzá és egy perc alatt el is forrt. Ekkor jöhetett a türelemjáték, miszerint egy liter vizet decinként adagoltam és folyamatos kavarás mellett mindig csak akkor jött a következő adag víz, ha az előző már elfőtt. Nekem 25 perc alatt sikerült a folyamat végére érnem, amikor 60g vajat dobtam hozzá és jó alaposan elkavartam, amíg teljesen fel nem olvadt és 5dkg reszelt parmezánnal is elkevertem, majd fedő alatt pihentettem pár percig.

dsc08543.JPG

Egészen gyönyörűen összeállt az egész és tálalásnál már csak egy kicsit újraborsoztam és némi parmezánnal is megszórtam. Egy igazán különleges ízvilágú krémes finomság született, ami ugyan kicsit melós volt így ebben a formában, de a végeredmény magáért beszélt. (4 adag) 

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr1715717756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása