Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Fettuccine Alfredo

Mesésen krémes és brutálisan finom ez a pofonegyszerű tésztaétel

2022. május 04. - Csabi Konyhája

A legutóbbi egyszerű de nagyszerű olasz tésztaétel sikerén felbuzdulva egy újabb emblematikus fogás került terítékre, ez az Fettucine Alfredo, amit az eredeti alaprecepthez képest néhány változtatással készítettem el. Mondjuk ahogy elnéztem a neten fellelhető recepteket, igazából ez is tipikusan az az étel, amire maximálisan igaz, hogy ahány ház annyi szokás...

dsc03700.JPG

Felolvasztottam 40g vajat és 6 gerezd reszelt fokhagymát (32g) barnulásig kavargattam ebben a vajfürdőben (2-3 perc) majd felöntöttem 200ml tejszínnel (20%) és 60g reszelt grana padano is csatlakozott ehhez a mennyei alaphoz. Igazából ráérünk akkor nekiállni a műveletnek, amikor már felforrt a víz és beletettük a tésztát (250g tagliatelle), így nagyjából egyszerre lesz kész minden. A tejszínes alapot sóztam és borsoztam is és még kb. 2 percig rotyogtattam, kavargattam. A tésztának nálam elég 8 perc a tökéletes állag eléréséig és ekkor jó alaposan összeforgattam a fokhagymás szószommal. 

dsc03691.JPG

dsc03693.JPG

Tálalásnál frissen őrölt tarkaborssal, némi chilivel, kis sóval és apróra vágott friss petrezselyemmel koronáztam meg. Értelemszerűen rendkívül intenzív módon a fokhagyma uralja az ízvilágot, miközben álomszerűen krémes az egész. Egy igazi könnyen és gyorsan elkészíthető tésztacsoda. (2 adag) 

dsc03702_1.JPG

dsc03696.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr6817805609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása