Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Kókusztejes pulykacurry

Egy varázslatos ízbomba

2024. július 29. - Csabi Konyhája

Több ízben is alkottam már curry témakörben (#1, #2, #3) és mivel nálam ez egy megunhatatlan örök kedvenc, gondoltam itt az ideje valami újdonsággal próbálkozni. Igazából a véletlen hozta, hogy pulykahússal dolgoztam, eredetileg csirkecombból szerettem volna elkészíteni, de végül egyáltalán nem bántam meg a cserét, sőt!

dsc05941_1.JPG

HOZZÁVALÓK (3-4 adag)

350g tisztított vöröshagyma
15g tisztított fokhagyma
2ek olaj
800g pulykacomb filé
2tk curry, só
1-1tk őrölt gyömbér, koriander, római kömény, füstölt paprika, feketebors
380g paradicsom
400ml kókusztej
500ml víz
130g rizs
1db zöldség leveskocka
30g friss petrezselyem

Kezdésként a felhevített olajon üvegesre pirítottam a kockázott vöröshagymát (5 perc), amit 1tk sóval is meghintettem, a művelet végén pedig a reszelt fokhagymával még további egy percig kavargattam és ekkor már a kockázott pulykacomb is csatlakozott a hagymás alaphoz. Fehéredésig, kb. 5 percig kavargattam és hozzáadtam a felkockázott paradicsomot, a rizst, a fűszereket, a kókusztejet és felöntöttem fél liter vízzel. A forrást követően a leveskockát is beledobtam és csökkentett hőfokon 20 percig rotyogtattam, időnként megkeverve. Végül hozzáadtam az apróra metélt petrezselyemzöldet is és további 5 perc kavargatás után el is készült a nagy mű! 

dsc05935.JPG

dsc05939.JPG

Ekkor még jó sok szaftja volt az egésznek, ami aztán másnapra tökéletes állagúra sűrűsödött, így aztán akár egy nappal korábban is nyugodtan elkészíthető, hiszen nem csak az állag, de az ízvilág is jobban tetszett nekem másnap, egészen fantasztikusan beértek, összeértek az ízek. A pulykacomb állaga mesébe illően puha lett és megmondom őszintén nekem jobban is tetszett, mint a csirke. Összességében tehát elmondható, hogy egy várakozáson felüli ütős finomságot sikerült alkotni, ami akár önmagában is megállja a helyét, de simán jól áll mellé egy kis lepénykenyér, vagy tortilla. 

dsc05943.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr8018455849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása